Principy ochrany soukromí na Prozdravi.cz

Prozdravi.cz se vám snažíme přizpůsobit na míru. Na základě vašeho chování na webu personalizujeme jeho obsah a zobrazujeme vám relevantní nabídky a produkty. Kliknutím na tlačítko „Rozumím“ nebo do prostoru mimo lištu souhlasíte s využíváním cookies a použití údajů o vašem chování na webu pro zobrazení cílené reklamy na sociálních sítích a v reklamních sítích na dalších webech. Personalizaci a cílenou reklamu si můžete kdykoliv vypnout nebo upravit veškerá nastavení v Nastavení soukromí

2 měsíce na vrácení
Zákaznický servis  [email protected] | +420 468 006 311
Menu
Jak zhubnout

Zdravá a pravidelná strava je pro náš dobrý pocit i pro úspěšnou redukci hmotnosti základem. Pokud chceme hubnout skutečně účinně s dlouhodobým výsledkem, je důležité zaměřit se především na náš jídelníček. A to ne pouze na chvilku, než zhubneme, ale dlouhodobě. Ze zdravého stravování se brzy stane životní styl.

Kromě ztráty přebytečných kilogramů tím prospějete celému organismu a podpoříte jeho správné fungování. V jídelníčku se vyhněte nezdravým pochutinám a omezte jednoduché sacharidy. Naopak kvalitní tuky, bílkoviny, dostatek vlákniny a složité sacharidy jsou pro tělo nezbytné. Moc nám prospějí a náš jídelníček obohatí superpotraviny a antioxidanty.

Bojíte se, že zdravá jídla vám ani vašim nejbližším nebudou chutnat? I klasická jídla se dají připravit ve zdravé variantě s úžasnou rozmanitostí chutí. Na scéně je v současnosti mnoho výživových směrů – stačí zapátrat a nacítit, který směr je ideální zrovna pro vás. Inspirovat se můžete také našimi recepty, kde si vybere i největší mlsoun... :-)

Může se to zdát jako ohrané klišé, které jste slyšeli už snad tisíckrát, ale je to naprostá pravda! Dostatečný pitný režim je pro snižování hmotnosti nezbytný a klíčový.  A to jak při dietních opatřeních tak při pohybu, u kterého to platí minimálně dvojnásobně. Pití si hlídejte průběžně, určitě do sebe nelijte litr vody naráz.

Každý den začínáme sklenicí vody hned po probuzení, kterou rozhýbeme náš metabolismus. Pokračujeme pitím během dopoledne v práci, láhev s vodou a konvičku čaje mějte stále po ruce. Největší podíl tekutin je ideální vypít během dopoledne, odpoledne a večer méně.

Během jídla moc nepijte a mezi pitím a jídlem dodržujte chvilku rozestupy. Má to jeden prostý důvod -  pomůžeme tak žaludku lépe potravu natrávit, protože tekutinou neředíme jeho trávicí šťávy. Vyhýbejte se při hubnutí sladkým šťávám a džusům. Čistou vodu a čaje občas proložte i vodou minerální, ale ne příliš často – může dráždit sliznici žaludku a není ideální pro naše kosti.

Kromě správného stravování a pitného režimu je pro tělo velmi důležitý pohyb a posilování. Zvolte pohyb přiměřeně svému tělu, který vás bude bavit, ne do kterého se budete muset nutit. Není nic horšího než odpor ke sportu. Protože neustálý pohyb a posun je život a lenost ještě nikoho nikam nedostala. I když… Pořádně zvolnit a relaxovat je taky samozřejmě potřeba. Za odměnu… :-)

Nemusíte se hned mořit v posilovně, to nejspíš nadělá více škody, než užitku. Ze začátku každý den doma pořádně vydrhněte, už jen tím se skvěle zapotíte a vyplavíte endorfin, hormon štěstí. Zařaďte dlouhé procházky, každý den tisíce kroků prospěje postavě, plicím, trávení. Pro protáhnutí svalů je skvělá jóga a pilates. Zařaďte i vhodné doplňky stravy pro sportovce, kvalitní kolagen, vitamíny, minerály a kvalitní proteiny.

Postupně připojte nějaký zábavný tanec, tenis, plavání, domácí posilování,… Fantazii se meze rozhodně nekladou. Do všeho jděte postupně, po malých krůčcích. Žádný výsledek se nedostaví hned, chce to hlavně pevnou vůli a pozitivní myšlení. Nad svou pohybovou aktivitou můžete mít neustálý přehled díky fitness náramkům a speciálním váhám.
 

Každý den jsme v kole povinností, kdy na vymýšlení a přípravu plnohodnotného jídla občas zkrátka nezbývá čas. V takových chvílích je fajn mít po ruce jídlo, které je rychlé na přípravu a dodá nám důležité živiny. Nejedná se ale o dlouhodobou náhradu klasické, pestré stravy.

Naše tělo funguje jako přesný stroj, který zvládá úžasné věci, ale je potřeba ho živit tím správným palivem. Jako krátkodobou náhradu klasického jídla můžete využít dietní jídla, která zahrnují celý komplex důležitých látek, živin, bílkovin pro organismus. Jídlo připravíte během pár vteřin a přesně víte, kolik energie do sebe dostanete. Toho se s oblibou využívá při redukci hmotnosti.

Znáte ten pocit, kdy ráno vstáváte z postele naprosto rozlámaní a bez energie? Může to být známka zaneřáděného organismu. Tělo je potřeba očistit a nastartovat pro správné fungování. Alespoň 2× do roka – na jaře a na podzim – bychom se měli věnovat úklidu svého těla, stejně jako dopřáváme jarní a podzimní úklid naší domácnosti. Protože i tělo je taková naše domácnost a chceme se v něm cítit jako v bavlnce, bez nepříjemných potíží.

Ve skutečnosti se očistě můžete věnovat daleko častěji, průběžně během celého roku. Sklenicí mladého ječmene nebo chlorellou každé ráno nic nezkazíte a tělo vám za svou každodenní porci zeleného poděkuje... :-) 

Nejdůležitější orgány pro očistu těla jsou střeva, játra a ledviny. Vytvořte si svůj nový návyk a průběžně se o ně starejte. Existují různé druhy detoxikace těla z různých směrů, jako je například Ájurvéda nebo Tradiční čínská medicína. V posledních letech se na výsluní dostaly zelené potraviny, největší oblibě se těší Chlorella, Spirulina, Mladý ječmen a Matcha tea. Nedávejte jarní únavě žádnou šanci a vrhněte se do detoxu s chutí a po hlavě.

Při ztrátě přebytečných kilogramů měníme nejen náš jídelníček a celkový životní styl, ale také postavu. Proto bychom měli zaměřit pozornost na kvalitní péči o pokožku, které výkyvy na váze nesvědčí. Příliš rychlá změna hmotnosti ovlivňuje pevnost a pružnost kůže - při rychlém hubnutí se můžeme potýkat s povislou kůží, naopak při rychlém přibírání hmotnosti se striemi a popraskanou pokožkou.

Pro pokožku je daleko lepší zvolit postupnou, pomalejší cestu hubnutí. K tomu doplnit kvalitní přírodní péči a je skoro vyhráno. Vhodně zvolené oleje a krémy dodají kůži pevnost a pružnost. Zaměřte se na kvalitní, přírodní kosmetiku bez zbytečné chemie.

Ani v péči o pokožku rozhodně nepodceňujte pravidelný pitný režim. Protože nejen náš organismus, ale i pokožka potřebuje dostatečně zavlažovat... :-) 
 

Doplňky stravy mohou napomoci nejen rozpouštění tuků a detoxikaci, rozhodně svou důležitou roli hrají také při ochraně namáhaných kloubů a regeneraci svalů. I tady příroda hraje svou nezastupitelnou roli - přírodní doplňky stravy, bylinky a antioxidanty tělo ocení rozhodně více, než chemii. 

Pro celkové povzbuzení organismu i dodání energie je skvělá guarana, zelený čaj, kofein, rakytník i medicinální houby. Péči o svaly zastanou esenciální aminokyseliny a pro případ křečí ve svalech magnézium. Klouby potřebují dostatek kvalitního kolagenu, který navíc chrání také srdce a pružnost cév. Důležitou roli při redukci hmotnosti hraje dostatek kvalitní vlákniny.

V poslední době se na výslunní dostává přírodní látka zvaná „Glukomannan“, která má původ v deštných pralesech Asie. Glukomannan dodá tělu potřebnou energii, absorbuje vodu a pocitově rychle zaplní žaludek. Také podporuje normální trávení a udržuje hladinu cholesterolu pod kontrolou.

Na začátku cesty k novému životnímu stylu rozhodně stojí pozitivní myšlení a pevná vůle. Jde o to, že i negativní situace přijmeme jako zkoušky a možnost růstu. Pozitivní naladění nám umožní vidět problémy jako příležitosti a transformovat své myšlenky v realitu. Bez schopnosti ovládat svou mysl nelze mít svůj nový životní styl naplno pod kontrolou. 

Kromě toho také pozitivní myšlení přináší více sebevědomí, sebelásky a zamezuje působení stresu a špatných pocitů. Je důležité plně přijmout a procítit místo, kde se nyní nacházíte jako svůj odrazový můstek. Pokud nejste s některou částí svého těla právě v tuto chvíli spokojení, pozitivní myšlení a pevná vůle vám ji pomůže změnit.

Věnujte si více času sami pro sebe, v klidu pouze se svými myšlenkami. Meditace, vizualizace a afirmace při správném provádění mají ohromnou sílu. Naučí vás ovládat myšlenky, emoce a tvořit si příjemnou budoucnost. Inspirujte se také svým okolím nebo knížkami. Zkrátka někým, kdo je pozitivně naladěný a jehož postoj se vám líbí... :-) 

Hubnutí a zdravý životní styl může být hračka, obzvlášť pokud máte dostatek kvalitní inspirace a motivace. Pokud si tedy ze začátku příliš nevíte rady, na řadu otázek vám mohou odpovědět kvalitní, tematické knihy. Autoři, kteří mají s daným tématem zkušenosti jsou skvělí učitelé a mohou vás ve snažení hodně posouvat dopředu. V knížkách najdete nejen přínosné tipy a rady, ale také spoustu skvělých receptů a povzbuzení. Protože inspirace není nikdy dost.

V knížkách se dozvíte, jak si složit pestrý jídelníček, které potraviny jsou a nejsou vhodné, jakým dietám se rozhodně vyhnout obloukem, jaký pohyb každý den zařadit a jak si budovat pevnou postavu, jak relaxovat a spoustu dalších zajímavých a přínosných informací.

Nejen po sportu, ale i při každodenních starostech je důležité relaxovat a pořádně si odpočinout. Většina z nás v dnešní době zná stresující situace a pro tělo to rozhodně není nic dobrého. 

Rozmazlujte se! Věnujte si tolik pozornosti, kolik jen potřebujete a dopřejte svému tělu i mysli tu nejpříjemnější relaxaci pod sluncem. Smyslná masáž hýčká a pomůže od bolesti svalů. Koupel při svíčkách příjemně rozvolní celé tělo a zrelaxuje mysl. 

V masážních olejích se snoubí řada prospěšných přírodních látek a bylinek. Když olej před masáží ještě nahřejete, lépe se všechny živiny z něj dostanou do těla. Svíčky navodí pocit pohody, tepla a meditace. Stačí delší pohled do plamenu svíčky a vaše mysl se neubrání klidu a odpočinku. Aromaterapie probouzí i hluboko skryté smysly. Vyzkoušejte různé vůně, najděte pro sebe tu pravou, která vám navozuje příjemné pocity relaxace a tu při svém odpočinku používejte co nejčastěji.

Další produkty pro relaxaci

 

Uvařte si v pohodlí domova zdravá a chutná jídla, která vám pomohou cítit se fit.

dny
:
hodiny
:
minuty
:
sekundy