Principy ochrany soukromí na Prozdravi.cz

Prozdravi.cz se vám snažíme přizpůsobit na míru. Na základě vašeho chování na webu personalizujeme jeho obsah a zobrazujeme vám relevantní nabídky a produkty. Kliknutím na tlačítko „Rozumím“ nebo do prostoru mimo lištu souhlasíte s využíváním cookies a použití údajů o vašem chování na webu pro zobrazení cílené reklamy na sociálních sítích a v reklamních sítích na dalších webech. Personalizaci a cílenou reklamu si můžete kdykoliv vypnout nebo upravit veškerá nastavení v Nastavení soukromí

DOPRAVA ZDARMA při nákupu produktů značky Nef de Santé nad 299 Kč.
Doprava ZDARMA od 2 000 Kč  | 2 měsíce na vrácení
Zákaznický servis  [email protected] | +420 468 006 311
Menu
Tipy pro vaši intimní a hormonální pohodu

Jak si udržet hormonální rovnováhu?

Tělo každého člověka prochází v životě hormonálními změnami. U žen je to více patrné, než u mužů. Obrovskou hormonální změnou prochází tělo ženy v období těhotenství a kojení, v pozdějším věku pak během menopauzy. To jsou ty běžné hormonální změny, které se časem zase ustálí a vyrovnají.

 

Potom tu ale máme i nepříjemné hormonální potíže, kterým nahrává zejména stres, nepravidelné a nezdravé stravování, znečištěné životní prostředí či nedostatek spánku. Rozhozené hormony často kromě zdravotních problémů doprovází také narušení metabolismu, tím pádem můžeme začít přibírat na váze. V případě potíží určitě vyhledejte nejprve odborníka, než se pustíte do užívání jakýchkoliv doplňků stravy.

 

Jak opět nastolit hormonální rovnováhu? Kromě úpravy životního stylu a psychické pohody můžete zkusit i cvičení - skvělou volbou je například hormonální jóga. Omezte používání plastových lahví a vyhněte se chemické kosmetice - i mikroplasty a chemie může náš hormonální systém nepříznivě ovlivnit.

Menstruační pomůcky a hygiena

Menstruační pomůcky

V péči o intimní partie je pro nás na prvním místě pocit čistoty a svěžesti. A to během každé fáze našeho cyklu, ale během samotné menstruace to platí minimálně dvojnásob. Už jako mladé dívky a ženy se rozhodujeme, jaké menstruační pomůcky budeme používat, i když preference se samozřejmě mohou časem změnit. Navíc dnes přichází stále nové možnosti - hitem, který pomáhá nám i naší planetě od zbytečných odpadů jsou dnes menstruační kalíšky, látkové vložky, mořské houby a menstruační kalhotky.

 

Co se týká hygieny intimních partií, pokud nestačí pouze voda, určitě si pořiďte sprchové gely či mýdla s optimálním, tedy kyselejším pH. Naše intimní partie mají kyselé prostředí a klasická mýdla jsou zásaditá, proto by mohla narušovat rovnováhu. Intimní oblasti škodí jak nedostatečná, tak i přehnaná péče. Vsaďte na kvalitní spodní prádlo z prodyšných materiálů, jako je 100% bavlna nebo bambus.

 

Ať se nám to líbí nebo ne, naše intimní prostředí ovlivňuje i strava. Zejména se vyhýbejte přebytkům bílého cukru a bílé mouky.

Volná menstruace

Nevýhody:

potřeba ovládat svaly pánevního dna

riziko nechtěného protečení

 

Výhody:

nezatěžuje životní prostředí

nezatěžuje naši peněženku

nepřináší zdravotní rizika

Menstruační kalhotky

Nevýhody:

vyšší počáteční investice

potřeba praní

 

Výhody:

šetrné k životnímu prostředí

pohodlné, prodyšné

zdravotně nezávadný materiál

Menstruační kalíšek

Nevýhody:

obtížnější manipulace mimo domov

 

 

Výhody:

šetrný k životnímu prostředí

zdravotně nezávadný materiál

nízká cena (1 kalíšek vydrží 5-10 let)

Mořská houba

Nevýhody:

obtížnější manipulace mimo domov

 

 

Výhody:

nízká cena (vydrží až 6 měsíců)

pohodlí, přizpůsobí se tělu

antiseptická, antibakteriální

Látkové vložky

 

Nevýhody:

vyšší počáteční investice

potřeba praní

 

Výhody:

šetrné k životnímu prostředí

pohodlné, prodyšné

Vložky a tampóny z biobavlny

Nevýhody:

vysoká cena

 

Výhody:

šetrné k životnímu prostředí

prodyšné

zdravotně nezávadný materiál

Vložky a tampóny z dřevité celulózy

Nevýhody:

poměrně vysoká cena

 

Výhody:

šetrné k životnímu prostředí

prodyšné

zdravotně nezávadný materiál

Běžné vložky a tampóny


Nevýhody:

vysoce zatěžují životní prostředí

zdravotně rizikové (TSS)

 

Výhody:

nízká cena

Inkontinence

Inkontinence

Jako inkontinence neboli únik moči označujeme stav, kdy má člověk potíže se schopností zadržet moč nebo kapky moči. Nejčastějším spouštěčem inkontinence je oslabení svalů pánevního dna. K němu dochází nejčastěji věkem, porodem, obezitou ale také po namáhavé práci. Často se s inkontinencí potkávají ženy v období menopauzy. Únik moči se ale netýká jen žen, může potkat i muže. 

 

S řešením inkontinence nám mohou pomoci cviky pro posílení pánevního dna. 

Nejčastější typy inkontinence

Stresová inkontinence
Jde o nejrozšířenější druh inkontinence, který je dán oslabením svalů a poklesem pánevního dna. K úniku moči zpravidla dochází při fyzických aktivitách, které způsobují zvýšený tlak (stres) ve spodním břiše – např. při smíchu, kašlání, kýchání, poskočení či jiném prudším pohybu. Nejčastěji postihuje ženy v těhotenství, po porodu nebo vlivem úbytku hormonů v době menopauzy. Může k ní přispívat i dědičnost, přílišná fyzická námaha, operace pánve nebo také obezita, kouření a alkohol. Inkontinence u mužů se objevuje často po operaci prostaty nebo po úrazech.  

 

Urgentní inkontinence       
Pro urgentní inkontinenci neboli hyperaktivní močový měchýř je typické náhlé a velmi intenzivní nucení na močení. Na rozdíl od inkontinence stresové svěrače i pánevní dno fungují v pořádku. Může se projevovat během spánku. Jedná se o nejčastější typ inkontinence u mužů. Může se objevit také v důsledku roztroušené sklerózi, mozkové mrtvice, po operaci, úrazu nebo následkem infekce močových cest.

Stresová inkontinence

Smíšená inkontinence
Tento typ spojuje stresovou a urgentní inkontinenci dohromady.

 

Inkontinence se může dále objevit při strachu a úzkostech, často např. při dlouhodobých hospitalizacích, příčinou může být i zúžení močové trubice po operacích, diabetická neuropatie nebo spinální stenóza, psychické onemocnění.

Inkontinence po porodu: Proč vzniká a jak ji řešit?

Inkontinence po porodu

Těhotenství a porod jsou pro tělo ženy velkou zátěží a jedním ze svalových skupin, který zrozením nového života nejvíce trpí, je pánevní dno. Právě kvůli oslabeným svalům pánevního dna se s inkontinencí často poprvé setkají i mladé ženy, i když si do té doby myslely, že jde jen o problém seniorů. Dobrou zprávou je ale fakt, že oslabené svaly pánevního dna lze zase vrátit zpátky do původní formy. Přečtěte si, jak na to.
 

Inkontinenční vložky pro mírný únik moči jako první pomoc

První pomocí u stresové inkontinence po porodu jsou inkontinenční vložky pro mírný únik moči. Menstruační vložky nejsou vhodné, protože mají malou kapacitu, nepohlcují zápach a moč neuzamknou uvnitř vložky. Zvolte raději absorpční pomůcky speciálně vyvinuté pro únik moči – doporučujeme např. vložky MoliCare Pad nebo MoliCare Lady od společnosti HARTMANN, větší úniky moči pomohou řešit diskrétní kalhoty MoliCare Lady Pants, které se oblékají jako běžné spodní prádlo.

Neděste se inkontinence po porodu – jde o běžný jev, se kterým se setká drtivá většina novopečených maminek, a cvičením můžete své pánevní dno dostat do stejné, ne-li lepší formy než v jakém bylo před otěhotněním. 

Posílení svalů pánevního dna

Na posílení svalů pánevního dna existují Kegelovy cviky, které mohou pomoci lépe ovládat vyprazdňování. Pomáhají jako prevence i jako náprava drobných anatomických odchylek, které mohou vzniknout například po porodu. Jsou ale vhodné i pro muže.

 

Metoda Ludmily Mojžíšové je všeobecně známá především ve spojení s léčbou neplodnosti. Tento komplexní soubor cviků má ale mnohem širší využití. Cvičení podle Mojžíšové ovlivňuje svaly pánevního dna a díky tomu pomáhá i s řešením inkontinence.

Posílení svalů pánevního dna - Kegelovy cviky

Kegelovy cviky

Cvičení dostane svaly pánevního dna zpět do formy

I když by se ženy měly během šestinedělí vyvarovat náročných aktivit a zvedání těžkých předmětů, s jednoduchými cviky na pánevní dno mohou začít už 2. den po nekomplikovaném porodu. K posílení pánevního dna jsou ideální tzv. Kegelovy cviky, které speciálně pro své pacientky vyvinul kalifornský gynekolog dr. Arnold Kegel ve 40. letech 20. století. Stačí pár minut denně a výsledky se brzy dostaví. Jednoduché videonávody pro cvičení najdete např. na stránkách Moliklubu, který sdružuje osoby trpící inkontinencí. Pomoci mohou i Venušiny kuličky. Posilováním pánevního dna neřešíte jenom inkontinenci, ale zlepšíte i celkové držení těla a sexuální prožitky.

 

Operace jako poslední možné řešení inkontinence po porodu
Pokud nepomůže cvičení a stresová inkontinence způsobuje větší úniky moči, krajním řešením je tzv. závěsná operace močového měchýře. Při operaci chirurg v podstatě „opraví“ poškozené anatomické poměry v malé pánvi. Naštěstí jde o minimálně invazivní zákrok, kdy se 90 % pacientek úplně zbaví inkontinence nebo dojde k výraznému zlepšení. Jako první krok před indikací operace vám ale odborník vždy doporučí vyzkoušet cvičení.

Metoda Ludmily Mojžíšové

Ludmila Mojžíšová byla významná terapeutka, která vynalezla svou vlastní metodu a skupinu cviků pro léčbu bolestí páteře a také neplodnosti. Metoda spočívá ve specifických cvicích, mobilizaci žeber a uvolňování kostrče. Řadě pacientek, léčených zprvu pro pohybové potíže, se podařilo otěhotnět, ačkoliv předtím byly dlouze a bezvýsledně léčeny pro neplodnost. 

dny
:
hodiny
:
minuty
:
sekundy